Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Holka ze hřbitova

Taky máte občas pocit, že se nic nedaří? Nebo se snažíte vše stihnout, a přitom zapomínáte žít? Jsou lidi, co jsou na tom hůř. Mnohem hůř.

Hřbitovu se lidi většinou vyhýbají. Příliš jim připomíná, jak je život krátký, křehký. Studená hlína. Hlavně navečer a v mlze. Spousta jmen, žádní lidé. Obzvlášť smutné jsou hrobečky dětí. A pak taky mladých lidí.Potkal jsem dnes na hřbitově holku. Zaparkovala svou stříbrnou Octavii před branou. Dětem vzadu řekla, ať počkají. Slunce pomalu zapadalo a navzdory tomu, že bylo osmého září, začínalo být chladno. Měla tak metr sedmdesát, růžový triko, hustý vlasy po ramena. V modrých očích na krajíčku slzy. Ale nebrečela. V ruce kytičku rudých gerber.

Abyste mi rozuměli, nejsem žádnej hřbitovní šmírák. Byla to náhoda. Našlapovala tiše, a bílé kamínky hřbitovní cestičky pod jejíma nožkama skřípaly tak jemně, jak jen mohly. Se sklopenou hlavou míjela dvě řady hrobů. Zabočila do třetí. Po dvou metrech zastavila před černooranžovým náhrobkem. Kromě jména říkal, že ten kluk umřel, když mu bylo sotva třicet.

Sedla si na okraj lesklé desky. Kytička jí vypadla z ruky. Dívala se skrze náhrobek někam do dálky. Brečel bych místo ní. Představoval jsem si, jaký to je, přijít o milovanýho člověka. Vlastně to vím. Před očima mi na zlomek vteřiny proběhl kus života. Vše, v co jsem věřil, se rozplynulo.

Teď tu byla ona! Tak skutečná, tak živá! Nejradši bych ji odvedl někam, kde je útulno a teplo. Vykoupali bysme se ve velký vaně s pěnou, a pak skočili rovnou pod deku. Povídali bysme si, a nad ránem se dlouze milovali. Napadlo mě, že už ani nevím, jaké to je, milovat.

Díval jsem se na ni se stále větším zalíbením. Od auta se slabě ozýval veselý křik dětí. Zdvihla hlavu, jako vlčice když zavětří. V očích jí zvláštně jiskřilo. Viděl jsem hrdost, smutnou a opravdovou. Upravila kytičku. Vstala. Krásná. Představoval jsem si, jaký by to bylo, jen tak vedle sebe být, jeden pro druhého, smát, i brečet. Spolu. Navždy.

Udělala pár kroků, zastavila se, otočila. Pohledem zkontrolovala rudé květy. Pak se zadívala o kus dál, kde jsem stál já. Usmála se, napůl mile, napůl trpce, zašeptala:

"Ahoj."

Pak vrzla brána. Kolem se rozhostilo mrazivo. A prázdno.

Stál jsem tam snad celou věčnost. Nebyla mi zima. Nejradši bych se za ní rozběhl, a řekl, co jsem ještě nikdy nikomu neřekl... kdybych neměl hrob hned vedle jejího kluka.

To, co ze mě zbylo, leží dva metry pod zemí. Bez emocí, hádek, s výrazem věčné blaženosti na rtech. Stýská se mi po opravdovém světě, navzdory tomu, že mi lidé připadají s odstupem času stále divnější.

Takoví...až moc živí.

Autor: Stanislav Lelek | sobota 9.9.2017 10:20 | karma článku: 19,96 | přečteno: 512x
  • Další články autora

Stanislav Lelek

Marcela

Užívej života, dokud můžeš, slýchával Petr od Marcely každý den. Zvykl si na to, ale stejně ho tím štvala. Začala s tím poté, co přežila tu strašlivou bouračku, o které se v televizi mluvilo ještě tři neděle.

30.1.2022 v 14:25 | Karma: 9,82 | Přečteno: 611x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Takhle my si žijeme

Na policii si dlouho nepobyli, protože se s každým znali. Odešli s výstrahou, že napříště už by mohli sedět.

27.1.2022 v 11:39 | Karma: 20,23 | Přečteno: 599x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Bude třetí světová?

V poslední době se v souvislosti s napětím na rusko – ukrajinských hranicích skloňuje slovo „válka.“ Nepředstavujte si nějaké místní šťouchance, jakých je ve světě bezpočet.

22.1.2022 v 11:59 | Karma: 36,15 | Přečteno: 1196x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Kam kráčíš Česká republiko?

Na začátku milénia se začaly objevovat hlášky, že by to chtělo zase nějakou revoluci. Jako by český národ vystřízlivěl ze sametu. “Fraška, podvod!” bylo slyšet stále častěji.

4.9.2021 v 8:13 | Karma: 19,76 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Vzpomínka na pád stíhačky

Krátce před revolucí spadlo na Staropackých horách u Nové Paky letadlo. Je to už přes třicet let, ale připadá mi to jako včera.

26.8.2021 v 13:31 | Karma: 25,13 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 136
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3920x
"O některých druhých z nás"

Mé další weby:
http://pozitivnifoto.cz
http://amaradio.cz
 

Seznam rubrik