Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kam chodí spát můj chlapeček ?

Seděli jsme na břehu a pozorovali kola co dělají na vodě kamínky. Opodál na loďce podřimoval děda Procházka, co ho tu občas potkáváme, já a můj chlapeček co se mi za pár týdnů narodí. Když nic nechytí, cestou domů se staví v obchodě a nikdy nepřijde domů s prázdnou. Navečer, když se ochladilo a po vodě začala táhnout mlha,  jsme se vraceli domů.

V poslední době mívám děsivý sny. Zdálo se mi že jsem v tmavý kobce plný špinavejch lidí. Každou chvíli odsud někoho odvedou, a už se nikdy nevrátí. Nakonec jsme zůstali sami s malým klukem. Vyprávěla jsem mu pohádky, povídali jsme si. Vůbec nevím jak dlouho jsme byli zavřený. Dny, týdny...? Za co? Začal mi říkat maminko.

Ten sen se několikrát opakoval. Doktorka říkala, že je to v těhotenství normální, časem to odezní. Petr nebýval občas doma, a mě to moc chybělo. Potřebovala jsem ho cítit vedle sebe. Měl hodně práce, chápala jsem to. Věděla jsem že nás oba miluje.

V noci se mi zase zdálo o vězení, i ten klučina tam byl. Odvádějí nás po kluzkých schodech. Padám, voják do mě kope, klučina mě hladí, voják ho postrkává dopředu. Najednou si přeju vidět ty okovaný dveře zevnitř. Bylo nám tam líp. Stojíme v potrhaných šatech venku v dešti, přijíždí kočár, klučinu nakládají, já chci za ním, strhávají mě ze schůdků.
Křičím ze spaní. Petr mě hladí. Usínám.

Termín porodu se blíží. Prosadila jsem si, že maličkýmu uděláme pokoj v horním patře. Petr to tam moc hezky upravil.

Bylo 1. listopadu dopoledne. Probudila jsem se na sále. Maminko, vaše děťátko.... je nám to moc líto.

Nechci nikoho vidět.

Po dvou dnech jsem konečně usnula. Vracejí se mi moje děsivý sny. Nakládají mě do kočáru a odvážejí. Bráním se, nechci, křičím! Copak mě nikdo neslyší? Kočár zastavil, dvířka se otevírají, slyším dětský smích. Svítí sluníčko, na louce si hrají děti. Spousty dětí. Odněkud přibíhá klučina z mých temných snů. Je starší než ostatní. Usmívá se a bere mě za ruku. Nebuď smutná maminko, já jsem neumřel. Starám se tu o děti co mají přijít na svět. Podívej, támhle mám brášky, ukazuje směrem k hloučku.

Uplynulo několik let. Dneska už se naším domem rozléhá dětský křik, narodili se nám dva báječný kluci. Když se blíží podzim, a odněkud se vynoří smutek, vzpomenu si na ten sen a usměju se protože už vím, kam chodí spát můj chlapeček.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Stanislav Lelek | pondělí 10.11.2008 23:12 | karma článku: 28,27 | přečteno: 2482x
  • Další články autora

Stanislav Lelek

Marcela

Užívej života, dokud můžeš, slýchával Petr od Marcely každý den. Zvykl si na to, ale stejně ho tím štvala. Začala s tím poté, co přežila tu strašlivou bouračku, o které se v televizi mluvilo ještě tři neděle.

30.1.2022 v 14:25 | Karma: 9,82 | Přečteno: 611x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Takhle my si žijeme

Na policii si dlouho nepobyli, protože se s každým znali. Odešli s výstrahou, že napříště už by mohli sedět.

27.1.2022 v 11:39 | Karma: 20,23 | Přečteno: 599x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Bude třetí světová?

V poslední době se v souvislosti s napětím na rusko – ukrajinských hranicích skloňuje slovo „válka.“ Nepředstavujte si nějaké místní šťouchance, jakých je ve světě bezpočet.

22.1.2022 v 11:59 | Karma: 36,15 | Přečteno: 1196x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Kam kráčíš Česká republiko?

Na začátku milénia se začaly objevovat hlášky, že by to chtělo zase nějakou revoluci. Jako by český národ vystřízlivěl ze sametu. “Fraška, podvod!” bylo slyšet stále častěji.

4.9.2021 v 8:13 | Karma: 19,76 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ostatní

Stanislav Lelek

Vzpomínka na pád stíhačky

Krátce před revolucí spadlo na Staropackých horách u Nové Paky letadlo. Je to už přes třicet let, ale připadá mi to jako včera.

26.8.2021 v 13:31 | Karma: 25,13 | Přečteno: 643x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Zmatky kolem přijímaček: část škol dala špatné pořadí, Cermat se snaží o opravu

13. května 2024  18:21,  aktualizováno  19:53

Některé střední školy daly státní organizaci Cermat špatné pořadí uchazečů o studium, sdělil v...

Půjde Severní Irsko svou cestou? Soud tam odmítl britský imigrační zákon

13. května 2024  19:52

Některé části britského imigračního zákona nelze v Severním Irsku uplatňovat. Rozhodl o tom vrchní...

Klíčový svědek: Platil jsem, aby o Trumpovi nevycházely negativní zprávy

13. května 2024  18:16,  aktualizováno  19:27

Někdejší právník amerického exprezidenta Donalda Trumpa Michael Cohen u soudu vypověděl, že v roce...

Slibovala, že rozvod nic nezmění. Přesto Melinda Gatesová v čele nadace skončí

13. května 2024  19:23

Z pozice spolupředsedkyně Nadace Billa a Melindy Gatesových odchází Melinda Gatesová, v pondělí to...

  • Počet článků 136
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3920x
"O některých druhých z nás"

Mé další weby:
http://pozitivnifoto.cz
http://amaradio.cz
 

Seznam rubrik